Brev:
Hvor meget kød og fisk. Og vegetar måltider.
11. januar 2016
Alder:
7 mdr.
Hvor meget kød og fisk. Og vegetar måltider.
Hej igen...
Efter sidste brev vedr mad og rytme har jeg lige et par spørgsmål mere. Du skriver at kød og fisk skal udgøre meget lidt på nuværende tidspunkt og ca en tsk pr dl mos. Jeg blir pludselig i tvivl om jeg har givet ham for meget så. Jeg er gået ud fra at han skulle have ca 20-30 gram pr portion til at begynde med, og at dette gerne skulle øges langsomt. Er det for meget med ca 25 gram kød pr portion (det er ca en kødbolle).
Samtidig skriver du at vegetabilsk protein er sundere - og det er jo sød musik i mine ører da jeg selv er vegetar. Jeg har ingen intentioner om at vores søn skal være vegetar (det skal være hans eget valg, og min mand spiser også kød) men vil egentlig meget gerne give ham vegetar måltider er par gange om ugen - ville det være ok. Han spiser meget varieret - har smagt stort set alt grønt og kan lide det hele... Er vild med alle slags bælgfrugter 😄. Jeg har vare været i tvivl om han SKULLE have kød eller fisk hver dag.
Med venlig hilsen
Ditte